امروز چهارشنبه نیز نبردهای شدید بین مقاومت فلسطین و ارتش رژیم صهیونیست در جنوب نوار غزه ادامه یافت و این در حالی است که عملیات رژیم اشغالگر در خان‌یونس هم جریان دارد و باعث آواره‌شدن هزاران نفر از ساکنان این منطقه شده است.

درگیری‌های شدید در رفح و آواره‌شدن هزاران نفر از خان‌یونس

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) صحنه‌هایی از کمین‌هایی را که علیه سربازان اشغالگر در داخل اردوگاه یبنا در شهر رفح، جنوب نوار غزه انجام داد، منتشر کرد. «گردان‌های القسام» همچنین اعلام کرد که رزمنده‌های مقاومت یک دستگاه بولدوزر D-9 اسرائیل را با موشک ضد زره «یاسین ۱۰۵» در نزدیکی مسجد «الزلال» در شرق خان‌یونس هدف قرار دادند. این در حالی است که نیروهای اسرائیلی در تلاش برای نفوذ به منطقه «جحر الدیک» در مرکز نوار غزه هستند.

در همین حال، «گردان‌های قدس» - شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی - هم اعلام کرد که به همراه نیروهای «شهید عمر القاسم» تجمعات ارتش اشغالگر در خط تدارکاتی «نتزاریم» را با خمپاره‌های سنگین، بمباران کرده است.

از سوی دیگر، ارتش اشغالگر تأیید کرد که نیروهایش به رهبری لشکر ۹۸ با پشتیبانی توپخانه و هواپیما به منطقه خان‌یونس در جنوب نوار غزه حمله کردند. این سومین روز متوالی است که ارتش صهیونیست عملیات خود در خان‌یونس را با حمله به ساختمان‌های مسکونی در شرق شهر ادامه می‌دهد. نفوذ تانک‌های اسرائیلی به اعماق این منطقه سبب شده است ساکنان، محله‌های شرقی خان‌یونس را در جستجوی مکان امن ترک کنند.

وزارت بهداشت غزه کشته‌شدن ۷۳ فلسطینی از جمله زنان و کودکان را در کشتار روز گذشته توسط اشغالگران در خان‌یونس تأیید کرده است. محله «تل الهوی» در جنوب غربی شهر غزه، منطقه «الجرن» در جبالیا، محله «الصبره»، اردوگاه «النصیرات»، منطقه «عریبه» در شمال شهر رفح و اردوگاه «البریج» در مرکز نوار غزه هم هدف حملات نیروهای اشغالگر گزارش شده است.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.